poniedziałek, 25 sierpnia 2008

Fantasy Premier League - przygodę czas zacząć


O Fantasy Premier League słyszałem już od dawna, lecz nie wiedziałem na czym to dokładnie polega. W tym roku postanowiłem się dowiedzieć. I się zapisałem. Nie żałuje.

Pokrótce reguły: tworzymy 15-osobową drużynę (11+4 rezerwowych) składającą się z 2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników i 3 napastników występujących w Premiership. Każdy piłkarz ma swoją cenę. Nasz budżet na początku wynosi 100 jednostek, którymi należy tak rozsądnie zarządzać, by skompletować silny skład. Z czasem wartość zawodników maleje/wzrasta, zależenie od ich występów. W trakcie sezonu można dokonywać zmian piłkarzy, ale każda z nich kosztuje 4 punkty - poza pierwszą zrealizowaną w danym tygodniu.

Poniżej tabelka z punktami:
For playing in a game 1
For playing at least 60 minutes in a game (includes playing points mentioned above) 2
For each goal scored by your goalkeeper or defenders 6
For each goal scored by your midfielders 5
For each goal scored by your forwards 4
For each goal assist 3
For your goalkeeper / defender conceding 0 goals (must also play at least 60 minutes) 4
For your midfielder conceding 0 goals (must also play at least 60 minutes) 1
For every 3 shot saves made by your goalkeeper 1
For every penalty save 5
For every penalty miss -2
Bonus points for the best players in a match 1-3
For every 2 goals conceded by your goalkeeper or defenders -1
For every yellow card -1
For every red card (includes any yellow card points) -3

Kombinowałem długo, bo aż kilka godzin, by wybrać ostateczny skład. Piłkarzy których chciałem mieć było tak wielu, iż postanowiłem stworzyć dwie drużyny. Dość szybko zdecydowałem jednak że będę zajmować się w głównej mierze jednym zespołem, a drugi potraktuje jako coś w stylu rezerw czy testowania danych piłkarzy. Na początek więc przedstawiam ów rezerwowy skład: (klik by powiększyć)


Drużyna opiera się - jak to sobie nazwałem - na dwóch trójkach, z Tottenhamu Hotspur i Aston Villi. Bentley, Modric, dos Santos oraz Young, Barry, Agbonlahor. W obronie bracia Anton i Rio Ferdinand, plus trzech defensorów którzy przed przyjściem do Anglii występowali w lidze rosyjskiej: Serbowie Vidic i Ivanovic oraz Słowak Skrtel. Bramkarzami są Howard i Robinson, skład natomiast uzupełniają młody Fraizer Campbell (MUFC) i Valon Behrami z West Hamu.

Przejdźmy do pierwszej, podstawowej drużyny. Już teraz wiem, iż wymaga ona kilku korekt. Jak wybierałem skład, kierowałem się raczej sympatią do danych piłkarzy, a także tym by tę większą grupę graczy których miałem na oku - o czym wspomniałem wcześniej - podzielić jakoś na dwa zespoły.


Na bramkę wybrałem Petra Cecha z Chelsea i Edwina van der Sara z Manchesteru. Jest więc ona zapewne "ostro" obsadzona, jak skomentował swego czasu MatheW, ale teraz wiem że niepotrzebnie. Jednemu panu będzie więc trzeba powiedzieć adios, choć wciąż jeszcze nie wiem któremu.
Obrona składa się z dość młodych piłkarzy: Garetha Bale'a z Tottenhamu, Bacariego Sagny (Arsenal) czy Micaha Richardsa z Man City. Do tego dochodzą zawodnicy Chelsea: Jose Bosingwa oraz Alex. W pomocy dwójka z United - Nani i Anderson są wspomagani przez nowy nabytek Kanonierów Samira Nasriego, rozgrywającego Evertonu Mikela Artetę oraz skrzydłowego Liverpoolu Ryana Babela. W napadzie trio: Darren Bent, Obafemi Martins i Theo Walcott. (odpowiednio Tottenham, Newcastle i Arsenal) A kontrolę nad tym wszystkim sprawuję ja. =)

Przed nami nowy sezon i kolejne emocje w Premier League. Moja sympatia do tej ligi była dotychczas duża. Od dzisiaj będzie zapewne jeszcze większa. Przyczyna zowie się Fantasy.

Brak komentarzy: