poniedziałek, 28 kwietnia 2008

Ronaldo: Ja tu, Wy tam.

Cristiano Ronaldo został wybrany przez PFA (angielski Związek Zawodowych Piłkarzy) Najlepszym Piłkarzem Premier League trwającego jeszcze sezonu 2007/08. Tym samym obronił ów tytuł z poprzedniego sezonu, 2006/07. Gratulacje.
W porównaniu do ubiegłorocznych rozgrywek, Ronaldo nie został jednak odznaczony nagrodą na Najlepszego Młodego Piłkarza Roku którą za sezon 2007/08 zgarnął Cesc Fabregas. W sumie, nie wiadomo czemu teraz Portugalczyk nie zdobył tego tytułu... Z początku myślałem, że może jest już "za stary", ale Fernando Torres - jeden z pięciu nominowanych - jest od Crisa o rok starszy. Ewentualnie, może można być tylko raz "Młodym Najlepszym" ?

Jeśli Cristiano Ronaldo utrzymałby tak wspaniałą formę w następnym roku i zdobył Nagrodę Najlepszego Piłkarza Premiership sezonu 2008/09, byłby pierwszym graczem w historii który zdobył ów laur trzy razy z rzędu. Dotychczas, jedynie Thierry Henry był najbliżej dokonania tego wyczynu, który Najlepszym Piłkarzem został w latach 2003 i 2004.

Oprócz nagród dla Cesca i Cristiano, wybrano również najlepszą jedenastkę.

O to pełny skład:
David James (Portsmouth)
Bacary Sagna (Arsenal), Rio Ferdinand, Nemanja Vidic (obaj Manchester United), Gael Clichy (Arsenal)
Cristiano Ronaldo (Manchester United), Steven Gerrard (Liverpool), Cesc Fabregas (Arsenal), Ashley Young (Aston Villa)
Emmanuel Adebayor (Arsenal), Fernando Torres (Liverpool)

Cieszy fakt, iż oprócz Ronaldo - co było oczywiste - zostali docenieni także nasi dwaj środkowi defensorzy.

O to moje zdanie co do wyboru poszczególnych graczy:
James - ok
Sagna - mimo iż lubię tego gracza, trochę się nie spodziewałem wyróżnienia dla niego. Możliwe iż nie było większej konkurencji, choć i Francuz zaliczył udany sezon.
Ferdinand - ok
Vidic - ok
Clichy - ok, choć Evra też mógłby być
Ronaldo - ok
Gerrard - z początku miałem pewne wątpliwości, ale gdy rozmyślałem nad ewentualnymi zastępcami (najbardziej brałem pod uwagę trio z Chelsea: Lamparda, Ballacka i Mikela) to stwierdziłem że jednak wybór gracza Liverpoolu był słuszny.
Fabregas - ok
Young - ok, choć jeszcze pod uwagę wziął bym Joe Cole'a
Adebayor - ok
Torres - ok


Stworzyłem jeszcze dwie statystyki.

Podział według klubów:
Arsenal - 4 piłkarzy
Man Utd - 3
Liverpool - 2
Portsmouth - 1
Aston Villa - 1
(Chelsea - 0) ;p

Podział według narodowości:
Anglia - 4 reprezentantów
Hiszpania - 2
Francja - 2
Portugalia - 1
Togo - 1
Serbia - 1

Brak komentarzy: